Κυριακή 12 Νοεμβρίου 2017

Εκπαιδευτικός στοΛΥΚΕΙΟ ΓΑΖΙ ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΘΗΤΗΣ πλευρό του μαθητή που ύψωσε τη σημαία                                     Τεράστιες διαστάσεις στο Ηράκλειο, την Κρήτη και σε όλη τη χώρα, έχει λάβει το θέμα με τον μαθητή που πήρε αποβολή από Λύκειο του Γαζίου επειδή ύψωσε την ελληνική σημαία σε στύλο της ΔΕΗ.

Στο θέμα αυτό, το οποίο συζητείται και έχει προκαλέσει σάλο πανελλαδικά, επιχειρεί να παρέμβει ο εκπαιδευτικός κ. Γιώργος Τριανταφύλλου, διατυπώνοντας δημόσια τις απόψεις του σε μια προσπάθεια ψύχραιμης αποτύπωσης των γεγονότων.

Δείτε την επιστολή:
Για άλλη μια φορά η κοινωνία μας και συγκεκριμένα η κοινωνία της Κρήτης, διχάζεται στα δυο αναφορικά με την αποβολή του μαθητή στο λύκειο Γαζίου, διότι ανέβηκε σε έναν στύλο  φωτισμού για να υψώσει την ελληνική σημαία, παραμονή της εθνικής εορτής της 28ης Οκτωβρίου.
Μελετώντας προσεκτικά την είδηση και ακούγοντας αμφότερες απόψεις, μπορούμε αντικειμενικά να στηρίξουμε την άποψη ότι η ενέργεια ενός μαθητή να ανέβει σε έναν στύλο  φωτισμού είναι πράξη επικίνδυνη και θα μπορούσε να αποβεί μοιραία για την σωματική ακεραιότητά του. Σ' αυτό το επίπεδο η ανησυχία των καθηγητών και της διευθύντριας είναι απολύτως δικαιολογημένη.
Αναμφίβολα η αιτιολογία ότι από αμέλεια δεν είχε τοποθετηθεί η σημαία για τρία συνεχή χρόνια είναι ατυχής και παιδαριώδης, καθώς η αμέλεια μιας πράξης για τρία χρόνια υποκρύπτει περισσότερο δόλο και σκοπιμότητα, παρά απροσεξία και έλλειψη ενδιαφέροντος. Δηλαδή σ' αυτό το σημείο η δικαιολογία ταιριάζει περισσότερο σε παιδιά παρά σε μορφωμένους ενήλικες.
Ας διακρίνουμε όμως την τόλμη και το θάρρος του μαθητή να θέσει σε κίνδυνο τη ζωή του, ώστε να πραγματοποιήσει μια ενέργεια που του υπαγόρευε η αγάπη του για την πατρίδα και αναμφισβήτητα η παιδεία που έχει λάβει από το σπίτι του.
Ψηλαφώντας την ιστορία της πατρίδας από την αρχαιότητα έως τις μέρες μας, θα διαπιστώσουμε ότι στις περιπτώσεις που η χώρα μας απελευθερώθηκε από τον ζυγό των κατακτητών αυτό έγινε από μια ομάδα ατόμων που αψήφησαν το έννομο αγαθό της ζωής τους, τόλμησαν, αγνόησαν τον κίνδυνο και προσέφεραν την πολυπόθητη ελευθερία. Αυτό όμως δεν υιοθετήθηκε από το σύνολο της κοινωνίας.
Κάποιοι άλλοι αδιαφόρησαν, κάποιοι συμβιβάστηκαν, άλλοι συνεργάστηκαν με τον εχθρό, κάποιοι άλλοι κοιτούσαν απλώς από τις γρίλιες των παραθύρων τους και τέλος κάποιοι λοιδόρησαν  αυτούς που επαναστάτησαν. Αυτές οι συμπεριφορές είναι δυστυχώς  επαναλαμβανόμενες σε όλες τις δύσκολες εποχές της χώρας μας, από την αρχαιότητα έως τις μέρες μας.
Είναι γνωστά τα αποτελέσματα των πράξεων πολιτικών ανδρών της Ελλάδας, οι οποίοι σε δύσκολες εσωτερικές ή διεθνείς συγκυρίες επέδειξαν ατολμία και έλλειψη θάρρους.
Είναι πανθομολογούμενο πως η μοναδική ελπίδα να δραπετεύσει η χώρα μας από την ηθική κρίση (περισσότερο ηθική παρά οικονομική) αποτελεί η νέα γενιά των Eλλήνων.
Η νέα γενιά η οποία οφείλει να αποκηρύξει τις πρακτικές των παλαιοτέρων γενεών οι οποίες οδήγησαν την Ελλάδα σε αυτό το τέλμα, να επιδείξει θάρρος και γενναιότητα, έχοντας ως όπλο τη γνώση, τη παιδεία και την πνευματική ολοκλήρωση.
Γιώργος Τριανταφύλλου

Κοινωνιολόγος - Εκπαιδευτικός                                                                                                                           ΧΡΥΣΑΕΤΟΣ-ΣΥΝΦΩΝΟΥΜΕ ΣΕ ΟΛΑ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΕΞΗ ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΥΣ ΕΝΗΛΙΚΕΣ  ΕΔΩ ΒΑΖΟΥΜΕ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΣΑΣ ΛΕΜΕ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΝΑ ΜΟΡΦΩΘΟΥΝ ΣΩΣΤΑ ΟΙ ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΜΕΝΟΙ ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΕΥΓΕ ΣΤΟΝ ΜΑΘΗΤΗ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΣΗΜΑΙΕΣ!!!!  Οι μαθητές που αγωνίστηκαν για την ανεξαρτησία της Κύπρου και έσπαγαν τα νεύρα των Άγγλων, υψώνοντας ελληνικές σημαίες στα σχολεία... 

Οι μαθητές της Κύπρου πλημμύρισαν τις τάξεις της Εθνικής Οργάνωσης Κυπρίων Αγωνιστών (ΕΟΚΑ), που είχε στόχο την εκδίωξη των Άγγλων αποικιοκρατών και την ένωση με την Ελλάδα. Οι μαθητές αναλάμβαναν να εκτελέσουν οποιαδήποτε εντολή τους ανέθεταν οι ηγέτες της οργάνωσης. Οργάνωναν διαδηλώσεις, ανέγραφαν συνθήματα στους τοίχος, διένειμαν φυλλάδια και διακινούσαν οπλισμό.... 

2wΟι διαδηλώσεις ήταν πολυπληθείς και συχνές, παρά τα αντίποινα των Άγγλων που συνελάμβαναν ανήλικα παιδιά με τρομακτική αγριότητα. Κυνηγούσαν τους μαθητές μέχρι και στα σπίτια τους. Μάλιστα, υπήρξε και νομοθετική ρύθμιση που επέτρεπε το μαστίγωμα των ανήλικων αγοριών!... 

w5Στις 26 Φεβρουαρίου του 1956 ξεκίνησε η ιστορική μάχη του Παγκύπριου Γυμνασίου. Οι μαθητές, που έφταναν περίπου τους χίλιους, ανέβηκαν στην ταράτσα της βιβλιοθήκης και πετροβολούσαν τους Άγγλους στρατιώτες.... 

3wΑυτοί απάντησαν με δακρυγόνα, αλλά οι μαθητές δεν σταμάτησαν έως και την άφιξη των βρετανικών ενισχύσεων, που έδωσαν οριστικό τέλος στην διαμαρτυρία.... 

4w
Διαδεδομένη πρακτική ήταν και ο λεγόμενος πόλεμος των σημαίων. Οι μαθητές ανέβαζαν κρυφά ελληνικές σημαίες στα σχολεία και αρνούνταν να τις κατεβάσουν. Τελικά αναγκάζονταν να το κάνουν οι Άγγλοι.... 
2wΟι μαθητές ήταν οργανωμένοι σε μικρές ομάδες και γνώριζαν μόνο τα άτομα που ανήκαν στη δική τους ομάδα και καμία άλλη. Αυτό γινόταν έτσι ώστε να μην μπορούν να καταδώσουν άλλους, αν συλλαμβάνονταν και δεν άντεχαν τις ανακρίσεις.... 

Ευαγόρας Παλληκαρίδης
Ευαγόρας Παλληκαρίδης... 

Ο 15χρονος Ευαγόρας Παλληκαρίδης κατέβασε την αγγλική σημαία απ’ το Ιακώνιο Γυμναστήριο, την παραμονή της στέψης της Βασίλισσας Ελισάβετ, την 1η Ιουνίου του 1953. Ο Παλληκαρίδης εκτελέστηκε στις 14 Μαρτίου του 1957.... 

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/i-mathites-pou-agonistikan-gia-tin-anexartisia-tis-kiprou-ke-espagan-ta-nevra-ton-anglon-ipsonontas-ellinikes-simees-sta-scholia/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου